Over de Bijbelweek 2018

Een mooi verslag van de (Kinder)Bijbelweek is te vinden op bij MerweRTV, klik hier om deze te bekijken!

We begonnen de week met een avond van gebed, waarin we met een gevarieerde groep gemeenteleden samen kwamen om de week voor God neer te leggen. Het was bijzonder mooi om de week zo met elkaar te beginnen.

Op dinsdagavond was er in de grote tent gelegenheid om te ervaren wat een cursus christelijk geloof inhoudt. Ongeveer 60 mensen hebben mogen ontdekken hoe een eerste studie avond van zo’n cursus is opgebouwd. Aan de hand van het thema van de Bijbelweek “Zoek het uit” nam  Marco Heystek ons mee in meer ontdekken van Jezus. Ook benieuwd naar een van de cursussen die in Sliedrecht worden aangeboden? Voor u zelf of voor iemand die u kent? Neem gerust contact op met Jacco de Koning jacco@echtbelangrijk.nl of Frans Willemsen frans@echtbelangrijk.nl. // evangelisatieouderlingen wijk 1-4

Samen met de kinderen mogen terugkijken op een prachtige week. Met zo’n 160 kinderen hebben we genoten van het zingen, de gesprekken, de avonturen van Bram en Britt, de verhalen over Jezus, het knutselen, de pannenkoeken en het voetballen. Op donderdag genoten de kinderen (en alle ouders en belangstellenden) van een muzikale workshop door Hadassa, waarvoor mooie muziekinstrumenten zijn gemaakt. Dank aan alle mensen die hun steentje hebben bijgedragen om deze activiteiten mogelijk te maken. Het is ons gebed dat door dit alles de liefde van God aan de kinderen bekend is gemaakt. // de werkgroep Kinderevangelisatie

Zo’n 90 tieners hadden deze week de weg gevonden naar de Tienertent. En was werd het een feest! Met elkaar zingen, bidden en verhalen uit de bijbel lezen om op zoek te gaan wie Jezus voor ons is en wat we geloven. Gelachen om onze speciale gasten; Sherlock en Watson die allebei op hun eigen manier de feiten na trokken om de waarheid te achterhalen. Met de stoere spellen van de Highland games en daarna nog in de sporthal apenkooien werd de woensdag een heel sportieve dag. Verder hebben we met elkaar de hele week nog super leuke workshops gedaan zoals ; naaien, handletteren, bouwen, cup cakes maken en toneel. En daarmee werkten we met z’n allen naar een spetterende slotavond toe waar onze vaders, moeders, broers en zussen en opa’s en oma’s konden zien wat we deze week allemaal hadden gedaan. Een prachtige week waar we op terug mogen kijken. Dankbaar voor alle medewerkers die ons hebben geholpen om deze week mogelijk te maken in welke vorm dan ook. // de werkgroep Tienerevangelisatie

Elke dag waren er rond de 45 jongeren, we hebben genoten van de activiteiten maar ook samen mogen nadenken over social media gebruik. De sprekers Aart, Peter en Zeger hebben het inhoudelijke stuk verzorgt, iedereen kon inloggen op de mentimeter waardoor er een interactieve Bijbelstudie ontstond. Met een glimlach denken we terug aan het laser gamen, de band Rechtstaat, en super toffe interactieve spellen als, levend zeeslag, levend stratego en het smokkelspel. Uiteraard vergeten we de middag in de Merwelanden niet ? 6 kamp. Als leiding kijken we terug op super toffe dagen, we zijn dankbaar dat we jullie beter hebben mogen leren kennen. We hebben de lat hoog gelegd voor de voorjaarsvakantie! We hopen jullie dan weer te zien! Met een hoop nieuwe gezelligheid, en leuke activiteiten. // de 12+ commissie

Ook de Ladies Night was weer een feest. Een avond van ontmoeting, overdenking, zingen en genieten van een high tea. We hebben ruim over de honderd bezoeksters welkom geheten. Een avond vol gezelligheid maar met een serieuze boodschap. Het mooie van deze avond is dat jong en oud, kerkelijk en onkerkelijk bij elkaar zijn gekomen en met elkaar  op zoek zijn  gegaan naar het ware geluk: Jezus Christus. Over evangelisatie gesproken. // Jolanda Snel

Ongeveer 140 bezoekers, inclusief een ploeg vrijwilligers waren donderdag aanwezig op de zangmiddag. Ieder jaar blijkt dat deze middag in een behoefte voorziet. De bezoekers genoten van de psalmen en liederen, de gesproken teksten van Rianne Stouten en de begeleiding door Gijs Zonnenberg en mevrouw Bruins. Het thema was ook op deze middag Zoek het uit! Het is mooi dat ook deze middag een plek heeft in de Bijbelweek. // Ria de Mul

Op zaterdagochtend hielden we de laatste activiteit in de tent. Vanaf 7:00 uur kwamen ca. 50 mannen vanuit Sliedrecht naar de tent om te starten met een lekker ontbijt. Prachtig hoe mannenstemmen ‘Onze Vader’ zongen voorafgaand aan het ontbijt. En wat voor een ontbijt: compleet met gebakken eieren en spek. Nadat de magen gevuld waren, stonden we een kort moment stil bij het woord uit de Bijbel dat we aan voedsel voor ons lichaam niet genoeg hebben. We hebben Gods Woord nodig voor nu en voor de eeuwigheid. Zonder de Heere God kunnen we niet leven en niet sterven.
Daarna sprak Marc de Gooijer uit Rotterdam over het volk Israël. Het volk zat klem tussen de bergen, de vijand en de Rode Zee. Zo kunnen wij mannen ook klem zitten. Klem in ons werk, in onze relatie, de opvoeding van de kinderen, depressie, verslaving, enz. Bevrijdend is het woord van de Heere dan via Mozes. De HEERE zal voor u strijden en u zult stil zijn. Dat geeft ontspanning. Ook was er tijd om met elkaar in gesprek te gaan. / Jacco de Koning

En toen was het tijd om op te ruimen. Vele handen, maakten licht werk. Fijn dat het zo kan met elkaar. Met aansluitend op zondag de afsluitingsdienst in de Grote Kerk. In deze dienst gingen we op zoek naar wie Jezus is.  Niet toevallig hetzelfde als waar we op de eerste avond (dinsdag) naar zochten en wat in alle onderdelen van de week een plaats heeft gehad. Dit is zeer zeker de moeite waard om uit te zoeken. We ontdekten dat Jezus de Christus is, een Verlosser die voor ons strijd als wij op Hem vertrouwen. Dat kan, omdat Hij eerder de grote strijd streed. Hij stierf aan het kruis voor onze zonden, om ons voor eeuwig te bevrijden van het oordeel. Ieder die in Hem gelooft gaat niet verloren, maar krijgt eeuwig leven.

Zijn er nog vragen of opmerkingen, dan zij wij te bereiken via ics@echtbelangrijk.nl of 06-54247411.
Kijk rechts voor een sfeerimpressie (foto’s) van een aantal activiteiten of volg ons op Facebook.

// GEVONDEN VOORWERPEN KLIK HIER \\